Vanliga frågor
Beställning
När du gjort en beställning hos oss på blinnky.se så skickas en bekräftelse på din order till din e-post. I sammanband med beställning skickas även ett kvitto till samma e-post. Bekräftelse på din order och kvitto skickas till den e-post du angivit vid din beställning. Därmed är det viktigt att den e-post du angivit är korrekt.
För att genomföra en bestälning hos blinnky..se så behöver du ta dig till en produktsida. (Du hittar hittar alla produktkategorier under "Produkter" , högst upp i huvudmenyn). När du hittat en önskad produkt så klickar du på produkten. Därefter så klickar du på "lägg i kundvagn" om du önskar var kvar på befintlig sida.
I samband med att du klickar på lägg i kundvagn så kommer kundvagnen automatiskt att dyka upp till höger. Väljer du istället att klicka på "köp nu" så kommer du direkt till utcheckningen. Om du valde att klicka lägg i kundvagn och fortsätta att lägga till flera varor så hittar du kundvagnen högst upp till höger.
När du väl klickat på kundvagnen så klickar du på "checka ut" för att genomföra beställningen
Väl i utcheckningen kommer du att få fylla i personuppgifter, leveranssätt och betalmetoder. När betalning är genomförd med önskad metod så kommer en orderbekräftelse att synas.
Denna bekräftelse kommer även att skickas till dig som ett e-postmeddelande till den adress du tidigare angivit.
Alla personer över 18 år får handla hos blinnky.se. Orsaken till detta är kravet på att få ingå avtal.
Det går oftast fort från att vi på blinnky.se har mottagit din beställning och att vi i vårt lager börjat hantera din order. Därför hänvisar vi till att du returnerar när paket kommit fram istället. Du som är kund står för eventuella fraktkostnader vid returen.
blinnky.se tar emot och behandlar beställningar som skickas inom Norden. Observera olika leveranssätt kan användas i olika länder.
Om du vill ångra ett köp så skickar du ett email till hej@blinnky.se eller klickar på den här länken för att komma till kontaktformuläret.
Titta ordentligt så att du inte missat någon uppgift som vi på blinnky.se behöver.
Om det fortfarande inte fungerar så kontakta oss gärna genom våran chatt som du hittar nere till höger i bild eller skicka ett e-mail till hej@blinnky.se
En varas lagerstatus finns att hitta på sidan där produkten finns.
Du hittar lagerstatusen strax under rubriken på produktsidan.
Respektive variant av en produkt som är slut kommer att vara ljusare och överstruken med ett snedstreck än varor som finns som är mörkare (dessutom går det inte att klicka på de varianter av produkten som inte finns) .
Är produktens alla varianter slut så kommer det stå att den är slutsåld där det annars står " lägg i kundvagn"
.
Betalning & säkerhet
blinnky.se erbjuder direktbetalning med Klarna, Apple Pay, och Google Pay. Kortbetalning kan även göras direkt med VISA och Mastercard/Maestro .
Dessutom erbjuds fakturabetalning med Klarna.
Uppgifter som används vid betalning på blinnky.se skyddas genom SSL-kryptering. Vidare så skyddas dessa beroende vald betalmetod.
Om du inte kan genomföra ett köp med ditt kontokort kan det vara för lite pengar på kortet.Om det finns pengar på kortet och du fortfarande inte kan genomföra ett köp bör du kontakta din bank.
Vi använder oss av Klarna fakturabetalningstjänst. Vid beställning mot faktura görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen via post. Se faktura information på klarna.se för mer information.
I samband med att din order lämnar vårt lager skickas ett kvitto ut på din betalning till den e-post du angivit vid ordertillfället.
Leverans
I normalfallet så är leveranstiden 2-5 vardagar men det kan även gå fortare.
Detta kan du välja beroende på vilket leveranssätt du valt i utcheckningen. Du får ett sms om du uppgett mobilnummer vid köpet om när paketet är framme.
Kom ihåg att legitimation kan krävas beroende på leveranssätt och om ombud så kan både ditt och ombudets legitimation krävas.
Vi erbjuder fri frakt över 500kr.
Obs! För Ej uthämtade paket tar vi ut en avgift på 200 SEK.
För ordar över 500kr så är frakten gratis ( 0kr). Beställer du varor under 500kr tar vi en fraktavgift på 49kr till en vikt upp till 2 kg.
Är dock paket skrymmande så kan fraktkostnaden vara högre.
Om du har mottagit en vara som har skadats ska du kontakta oss så snart som möjligt via e-post eller chatten och skicka bild på det skadade godset.
Om du har mottagit en felaktig vara, dvs. en vara som inte är den du beställde ska du kontakta oss omgående så att vi kan avhjälpa den felaktiga leveransen.
Vid eventuella förseningar i leveransen kontaktar vi dig via e-post för nytt leveransdatum. Du kan själv välja om du fortfarande vill ha din beställning.
Returer
Vi återbetalar dig i samband med att returen har registrerats hos oss. Returer hanteras i tur och ordning utifrån det datum de anländer till oss. Återbetalning av beloppet brukar endast ta några bankdagar med kan dröja upp till 14 dagar. Vid betalning med Klarna kontaktar Klarna dig vid återbetalning.
Webbplats
Kontrollera att du angivit korrekt användarnamn och lösenord. Om du har glömt ditt användarnamn eller lösenord kan du använda funktionen för glömt lösenord. Då skickar ett nytt lösenord ut till den e-postadress som du angav vid registreringen.
För att handla på blinnky.se måste du ha godkänt Cookies (kakor).
Om du inte får någon e-post från blinnky.se i samband med order, kundtjänstärenden eller nyhetsbrev kan mejlen ha hamnat i mappen för skräppost. Hittar du inte detta skräppost, kontakta oss i sådant fall gärna!
Sortiment
Tänk på att träningsgodis, snacks och tugg har en hållbarhet som kan variera. Hållbarhetsdatum (bäst före-datum) anges på respektive foderprodukts förpackning.
Tänk på att förvara förpackningar som öppnats torrt, svalt och mörkt.
Vi på blinnky.se är tacksamma för nya produktförslag. skicka ett e-mail till hej@blinnky.se, så undersöker vid förutsättningarna för att ta in produkten i vårat sortiment
Om du vill ha information och erbjudanden om kampanjer och nyheter kan du prenumerera på vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet skickas ut till den e-post du anger i samband med registreringen.
Ångerrätt och Öppet köp
Om du köpt en vara hos oss på blinnky.se har du rätten att ångra ditt köp i 30 dagar från det att du mottagit varan.
Vid köp från blinnky,se har du rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottagit varan. Du är självklart tillåten att öppna och undersöka varan men om du hanterat varan i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper förbehåller blinnky.se sig rätten att ta ut ett värdeminskningsavdrag. Om varan levereras i en förpackning som inte går att öppna utan att skada förpackningen så har du som konsument rätt att öppna förpackningen för att granska din vara, utan att din returrätt förbrukas. blinnky.se förbehåller sig dock rätten att göra ett avdrag på återbetalningsbeloppet motsvarande det värde som varans värde minskat med till följd av att (i) varan hanterats i större omfattning än vad som är tillåtet enligt lag (dvs. varan kan inte längre anses vara oanvänd/oskadd) och/eller (ii) förpackningen tillfogats större skada än vad som situationen krävt vid öppnandet av förpackningen.
Om du utnyttjar ångerrätten är det du som kund som betalar kostnaderna för returfrakten.